רבני ב"ב מתריעים: היזהרו מתרמית של חקלאים ערבים

    איתי גדסי No Comments on רבני ב"ב מתריעים: היזהרו מתרמית של חקלאים ערבים

    מלפפונים שנהפכו לבגדים? רבני העיר בני ברק מתריעים על מעשי תרמית של חקלאים ערביים שמתגברים ומחדדים שדרושה ערנות מיוחדת בפרט בתקופה זו שלקראת סיום שנת השמיטה, וזאת בעקבות עדות של משגיח שראה דברים בשטח

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבני העיר בני ברק הגאונים רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט"א ורבי שבח צבי רוזנבלט שליט"א העומדים בראשות "מסורת השמיטה" מתריעים כנגד מעשי תרמית והונאה של חקלאים ערבים במיוחד בתקופה זו שלפני סיום שנת השמיטה. םרבנים קראו לציבור המשגיחים מטעמם לגלות משנה ערנות כדי למנוע כל ניסיון להכשיל את הציבור.

    השבוע נתגלה ניסיון נוסף ע"י משגיח מטעם 'מסורת השמיטה' בהשגחת רבני העיר בני ברק, המופקד על כמה אזורי גידול בבעלות נכרית. על-פי עדותו של המשגיח, הוא הגיע בתחילת השבוע לפקח על קטיף מלפפונים ב'ג'ת', שבמשולש, באזור צפון השרון. בהתאם לנוהל שנקבע ע"י הרבנים, הקטיף לכל אורכו חייב להתבצע תחת השגחה צמודה של המשגיח.

    בדו"ח של המשגיח נכתב בין השאר: "בד בבד עם בדיקת השדה, נכנסתי לבדוק את המחסנים, שם גיליתי חמשה משטחי מלפפון המכוסים בבד. לשאלתי מהי סחורה זו ומה טיבה, ענה החקלאי, כי מדובר בסחורה שאינה בהשגחתנו ומיועדת לשיווק בשוק הכללי. סיירתי בשדה ובמחסן לסירוגין, ולפתע גיליתי כי תוך זמן קצר התווספו לסחורה הנקטפת קרוב לחמישים (!) קרטונים".

    "רצתי שוב למחסן" מעיד המשגיח, "ונוכחתי לראות כי אחד מחמשת המשטחים חסר. כשבררתי היכן נעלם משטח המלפפון, נעניתי כי משטח זה לא הכיל מלפפונים, אלא בגדי עבודה של הפועלים… אמרתי לו, כי כבר נוכחתי לראות ב'ניסים' הקורים בשדות במיוחד בשנת השמיטה, אבל ב'מופת' שכזה, שמלפפונים ייהפכו לבגדים וחוזר חלילה, בזה טרם נתקלתי".

    רבני העיר התייחסו בחומרה רבה לדו"ח של המשגיח וללא שהיות הורו לפסול לצמיתות את החקלאי וסחורתו. תגובתו של החקלאי הייתה חצופה ואלימה ולא הפתיעה את המשגיח, שפעל במקצועיות ובאחריות כדי להבטיח את הכשרות המהודרת ללא פקפוק.

    "כשאנו מתקרבים לסיום שנת השמיטה" מחדדים רבני העיר, "דרושה הקפדה יתירה של המשגיחים בשדות שבבעלות נכרים. רצונם לרמות למען בצע כסף – אינו יודע גבול ולכן חייבים להדק את הפיקוח". דברי רבני העיר.



    0 תגובות